BMW 325i

Zo er is weer heel wat te doen

nau daar gaan we dan . . . . . .

   

F1 F2
   

Er komt een vreselijke kabaal uit de uitlaat, hij moet door gaan voor een Remus ofzo
maar de herrie komt niet uit het eindstuk, en als de einddemper onder de auto vandaan is
wordt het alemaal duidelijk , de foto spreekt voor zich
   

F1 F2 F3
de voor schokbreker's doen allebij helemaal niks, de linker stuurkogel heeft minimaal 3mm speling
en de fuse kogel's links EN rechts hebben ook hun beste tijd gehad(ook 2 a 3 mm speling)
   

F1 F2 F3 F4
op marktplaats vondt ik een paar goed werkende schokdemper's , en met een likje verf
en nieuwe stofhoezen zijn ze weer klaar voor montage
uit een van de oude schokbrekers komt zelfs roestwater
je vraagt je af hoe dit aan een APK is gekomen
   

F1 F2 F3 F4 F5
doordat de voor schokbrekers van een veel jonger model zijn past de stabiligator stang
ook niet meer onder de auto , dus maar weer even op marktplaats snuffelen en bingo
zie hier een hele mooie (na dat ik hem heb gespoten dan he!) De auto wordt wel nieuw zo
de achter veren zijn ook lekker door gezakt en ze waren al veelste laag
nu nog een paar andere achter schokbrekers , maar die doen we volgende keer
   

F1 F2 F3 F4 F5
tijdens het schakelen hoor ik een bonk aan de achterkant van de auto dus maar even een krik er onder
en dan blijkt dat het subframe (van het diferentieel) los is van de carosserie
dus er is weer wat tedoen , en als de hele achteras is gedemonteert wordt het allemaal duidelijk
door een combinatie van roest , vermogen en leeftijd is het bevestigingspunt uit gescheurd
he he eindelijk wat behoorlijks te lassen
   

er is alleen een klein probleem want komende week gaan we op vakantie naar duitsland vlak bij het wel bekende race circuit,
de nurburgring en het is ook de bedoeling dat ik daar op ga rijden tja dat gaat dus niet ,maar dan krijg ik een idee en met
vriend wim gaan we als een speer opzoek en we vinden een goede en goedkope bmw 323 weliswaar geen 325 dus 20 PK minder maar
de vakantie en de race zijn gered dus hup 4-punts gordel en brand blusser er in en een paar pirelli's er onder
   

En hier is het filmpje van die race

BMW 323 op de ring!.


   

F1 F2 F3 F4 F5
De BMW 325 is weer gelast en lekker dik in de tectyl gezet, die roest voorlopig niet meer.
Het was wel een beetje krap in de garage maar het is wel weer gelukt.
Dan kan ik nu op zoek naar een interieur voor de BMW, ik heb al op marktplaats
gezocht naar een paar grijze voor stoelen maar geen geluk en op mijn favoriete sloop
ben ik wel een beetje uit geplunderd met andere woorden er staat niet veel goed BMW spul meer.
Maar ze hebben beloofd mij te bellen zodra er een BMW e36 binnen komt die de moeite waard is
   

F1 F2 F3 F4 F5
eindelijk een net interieur voor een E36 op de kop getikt dus slopen maar
en een motorkap in dezelfde kleur gevonden (ja ja ook ik heb wel eens schade)
nieuwe remschijfen en blokken ,zo nu remt hij nog beter
   

F1 F2 F3 F5
tijd om wat te doen aan de roest onder de motorkap ,lekker slijpen en lassen
   

F1 F2 F3
En daar zijn we dan ,samen met John en Robert lekker scheuren op TT-Circuit Assen
Het was geweldig
   

   

een paar weken later op een heel erg nat Zandvoort ging het bijna goed mis
combinatie van regen en olie van een andere auto . . . wel spannend!
   

   

er is nog zat te doen!!

   

Hier vind je duizenden foto's van:
Formule 1,DTM,rally,A1GP enz. enz.

autosportpics.nl

   
continu