OPEL C-KADETT

08-GE-16

Op het eerste gezicht valt de roestschade aan de opel kadett wel mee

Er zit alleen een scheurtje in de bodem plaat naast de stoel

Even een stukje op lassen en dan lekker tuffen

MAAR........

F1 F2 F3

maar bij nadere inspectie blijkt er toch wat meer loos!!!!

het is hoog tijd voor

"een restauratie zeg maar een roestauratie"

F1 F2 F3 F4 F5
Nadat het rechter voor scherm is weg gehaald blijkt,
dat er het een en ander verborgen is onder een dikke laag Bitac
(een soort antieke tectyl die keihard opdroogt)
In het koplamphuis zit een gat van 15 bij 10 cm en het zogenaamde koplampoor is helemaal weg
F1 F2 F3 F4 F5
In de dorpel zit een gat van een halve meter lang erg fijn hoor die Bitac/Tectyl
Die zal ik dus maar helemaal vervangen, net als de spatboord randen
en de binnen schermen achter dan ook maar gelijk (ben toch bezig)
Het linker koplamp huis is net zo krokant als rechts dus…..slijpen maar
F1 F2 F3 F4 F5
Het Koplamp huis ziet er weer goed uit en de spatboord randjes zijn ook mooi geworden
mede dankzij pa (de OPPER KNUTSELAAR)
Ook nog een leuk motorkapje op de kop getikt is wel voor een C2 kadett
maar dat is een ander uitdaging
F1 F2 F3 F4 F5
Onder het voor raam rubber kwam nog een verassing voor me tevoorschijn
Wonder baarlijk onder het achter raam rubber zat helemaal geen roest
De raam rubbers zijn wel helemaal af geschreven (en dat na pas 33jaar)
F1 F2 F3 F4 F5
Zo nu een likje verf
F1 F2 F3 F4 F5
Best grappig dat spuiten
En best veel werk
(In je eentje)
F1 F2 F3 F4 F5
en wat gaat er een hoop verf op
F1 F2 F1
Zo ook even kijken hoe het er uit ziet met andere velgen er onder
Dat ziet er goed uit (ook al zeg ik het zelf)
   

F1 F2 F3 F4 F5
dan is het nu tijd om de motor onderhanden te nemen
F1 F2 F3
Motor strippen dynamo,startmotor beugels enz ,ontvetten en ontroesten
   

F1 F3
Zo de motor is schoon, bij de compressietest blijkt dat cilinder 2 en 3 veel minder compressie
hebben ,ongeveer de helft van cilinder 1 en 4 ,Dit kan duiden op een kapotte koppakking
meestal tussen de 2 cilinders in. Maar als de cilinderkop er af is gehaald
is er niet echt wat te zien aan de pakking, de cilinders heb ik met vloeistof gevuld
en een tijdje laten staan ,maar ook dit levert niet het gewenste bewijs op
   

Dan de kop maar even bij het revisiebedrijf laten chekken, en daar roept een heel "ervaren" meneer
"kadet 1200 O dat zijn de kleppen". En dat had ik dus ook zelf kunnen ontdekken door hem op z'n kop
te leggen en de compressie ruimtes met vloeistof te vullen, loopt het weg :dan is hij lek
   

F1 F2 F3
De cilinderkop is weer terug van Babo Motoren Revisie er zijn 4 kleppen vervangen en de klep geleiders.
Ook de klepzittingen zijn groter gemaakt en dus grotere kleppen ,en de kop is flink afgevlakt.
Het zal geen race monster worden maar alle beetjes helpen denk ik dan maar.
   

F1 F2 F3
Omdat ik nog op wat spullen voor de motor zit te wachten ben ik vast begonnen bij de voor wielen.
En zoals je ziet ,geen overbodige luxe ,een hele berg oud ijzer is wat er over blijft.
De motorsteunbalk is ge scheurd en er is zelfs een gat in een van de draagarmen geroest.
   

F1 F2 F3
De motorruimte maak ik netjes samen met mijn lieftallige assistente ,
lekker schuren en plamuren ,en over het resultaat zijn we allebei erg tevreden.
   

F1 F2 F3 F3
En dan nog voor er ook meer 1 drup verf op zit steekt het custom-virus weer de kop op.
Wacht eens ik heb een inlaat spruitstuk voor 2 carburateurs maar met maar 1 lucht filter.
Het luchtfilter dat ik gebruik komt van een Saab 900 ,en op de sloop scoor ik al snel een 2e
en met behulp van wat karton is een 2e luchtinlaat zo na gemaakt ,in spiegelbeeld.
   

F1 F2 F3
De remmen krijgen ook een upgrade ,geventileerde schijven van een Opel Record en rem klauwen
van een Volvo 240 ,alleen hebben deze 2 remleidingen ,maar dat is zo opgelost
De achterplaten zijn ook aangepast zodat de grotere remmen er tussen passen.
   

F1 F2 F3
Op Marktplaats heb ik een hele nette motorsteunbalk gevonden zonder roest gaten
en met een lik verf en de nieuwe draagarmen er op ziet het er al gelijk mooi uit.
Deze kadett is uit 1975 had geen rembekrachtiger maar nu wel en allemaal nieuwe rem leidingen.
   

binnenkort weer nieuwe foto's
   

kijk ook eens bij de andere projecten
Hoofd menu nog een kadett Chevy BMW meer bmw
   

Deze mannen hebben me bijgestaan met adviezen
EN vooral betaalbaar kwaliteit gereedschap

Rustbuster veenendaal.

   

ja ja een kadett op de ring!.
   

Hier vind je duizenden foto's van:
Formule 1,DTM,rally,A1GP enz. enz.
Het is teveel om op te noemen kijk zelf maar

autosportpics.nl

   


Henri's evo3 site.

   


Rally Voor Kids.

   

la macchina piccola ,ma grande di cuore

bevriende roestaurateur.

   
Misschien bestaat je oude auto nog

klik op het kenteken als je zelf een kenteken wil opvragen.

   

stefan@carcustom.nl
   

continu