BMW 520i 1990
weer een ander leuk projectje
alleen even door de APK
verder niks ,echt niet
van deze uitspraak krijg ik spijt ,let maar op
want ik vind vast wel weer wat meer te doen
de APK punten zijn :
1 stuur kogel
1 wiellager
handrem stellen
en een paar rubbertjes achter
de stuur kogel is goed versleten maar dat kan ook niet anders als al het vet er uit weg is
hij zit alleen wel ERG vast maar met de kogel vork en een 1500gr hamer los ik dat wel op
en zie hier de mooie nieuwe kogel
nou had ik het net over "een paar rubbertjes" maar die zitten in het sub frame achter en
daar zit zo'n beetje alles aan vast wat er maar aan vast kan zitten zo kan hij dus niet zo onder de pers
en om niet de hele auto te moeten slopen ,bedenken we een plan ,het rubber is van buiten een
aluminium bus met weer een dun laagje rubber er over heen als ik die bus stuk maak zou hij er dus
uit moeten gaan .......en jawel na heel veel wrikken en slaan met die zelfde hamer van zo net is hij er uit
zie hier de oude en de nieuwe.......de nieuwe persen we er in met een HELE grote poelietrekker
zie daar de 2e bus we hebben eerst de binnen kant er uit gestoken met een scherpe bijtel waardoor deze bus
veel makkelijker vervormt en er dus makkelijker uit komt, en met de poelie trekker persen we de nieuwe bus er weer in
en hij is weer als nieuw, daar kwam dus ook dat bonkje vandaan als je vors op trok
zo nu even een wiellager vervangen ,als de as los is gemaakt kom ik een hele groote moer tegen en
die maat (38mm) heb ik niet in huis en de buurman heeft hem ook niet dus langs de gereedschaps-boer
en daar is die enorme dop dan ,door de kleine binnen maat van de naaf past de dop er niet in
de moer zit te diep zeg maar dus heb in de rand van de dop af moeten draaien en dan past hij wel
de naaf wil niet uit elkaar en met een slagtrekker komt het hele lager uit elkaar die was dus echt wel
aan vervanging toe nu het volgende probleem het binnen lager van de naaf af ,dat lukt wel met de slijptol
maar het buitenlager uit de draag arm is een ander verhaal ,zelfs met een brander en de slag trekker
geeft hij zich niet gewonnen dus dan maar een trucje ,met de dremel slijp ik het lager door en dan is de spanning er af
en het lager komt er met een tik uit ,de draag arm verwarm ik met een brander ,het nieuwe lager heeft met de naaf
al een uurtje in de vriezer door gebracht en dan gaat het alemaal te snel om foto's te maken
het koude lager gaat vloep in de draag arm de C-klip er voor en het lager is in een paar tellen net zo warm
als de draag arm en dan kan de naaf er door heen hopla moer 38 er op en klaar mooi he!
terwijl ik de hand rem aan het afstellen ben zie ik dat de Stabilisator verbinding gescheurd is
daar gaat dus gelijk maar een nieuwe op ,dan nog even kijken waarom de auto zo vreemd start
ik hoop niet dat de startmotor aan het overlijden is...... nee het is de accu geeft nog maar 10 volt
en met de nieuwe accu start hij weer perfect ,zo nu weer even genoeg gedaan ,herkeuren en rijden maar
uitraard was de APK een fluitje van een cent
zo John blij en ik kan weer opzoek naar een ander project
ik begin een beetje op 'wheeler dealers' te lijken
Alleen hoef ik ze niet zelf te verkopen
kijk ook eens bij de andere projecten

BMW
Hier vind je duizenden foto's van:
Formule 1,DTM,rally,A1GP enz. enz.
Het is teveel om op te noemen kijk zelf maar

autosportpics.nl

Henri's evo3 site.

Rally Voor Kids.
 
Misschien bestaat je oude auto nog

klik op het kenteken als je zelf een kenteken wil opvragen.
stefan@carcustom.nl
continu